Productomschrijving
Prestatieverbetering: 10-14 pk, 10-11 ft-lb
*Afbeeldingen tonen onze optionele carbon motorkap.
De GR86 Intake is het resultaat van het testen van talloze configuraties met meer dan 125 dyno-runs om tot een geoptimaliseerd ontwerp te komen. We hebben zowel standaard- als getunede auto's getest om de impact van het veranderen van de inlaat voor een minder beperkende versie te beoordelen. De NA 2.4L Boxer-motor is gevoelig voor inlaatluchttemperaturen, dus onze eerste prioriteit was om een volledig afgesloten systeem te garanderen. Dyno-testen lieten een vermogensdip zien rond de 6000 tpm op de standaard ECU. Deze dip blijft bestaan, ongeacht de inlaatconfiguratie - zelfs als alle mogelijke beperkingen zijn verwijderd, creëert een hogere doorstroming van de inlaat een sterke motorresonantie bij dit toerental, wat een tijdelijke dip onder de standaardcurve veroorzaakt. De standaard airbox heeft een verbijsterend effect bij dit toerental, maar beperkt vervolgens ook het vermogen aan de bovenkant. Door ons ontwerp te itereren door verschillende inlaatlengtes, enkele en dubbele kanaalopeningen te testen en zelfs schotten toe te voegen, kwamen we tot een versie die de resonantiedip minimaliseert en tegelijkertijd 14 pk aan de bovenkant wint op de standaard ECU. Zodra de ECU is afgesteld, zien we grote winst in het middenbereik en verdwijnt de vermogensdip onder de standaardcurve.
Related articles
Product tags
Recente artikelen

Eventuri
Toyota GR86 Carbon eventuri luchtinlaat
£1,421.43

Urban Automotive
Audi RS3 8Y Carbon side skirt extensions
£2,101.56

Koshi
Fiat Abarth 500/595 Carbon Fiber Deur Panelen B Zuil
£477.43

Koshi
Alfa Romeo Giulia QV Carbon Fiber Dak
£2,049.88

JHParts
BMW G42 2 Serie G87 M2 Gele DRL CSL style angel eyes module
£218.96£262.76







